Λειτουργία της µαθησιακής διαδικασίας µέσω διαδικτύου

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες

Από την πρώτη στιγμή της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων για την ανάσχεση της μετάδοσης του κοροναϊού, το σχολείο μας φρόντισε να συνεχιστεί, « εξ αποστάσεως » πλέον, η μαθησιακή διαδικασία προς τους μαθητές μας. Το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό της Σχολής μας καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε να μη στερηθούν οι μαθητές μας την εκπαίδευσή τους για το χρονικό διάστημα της επιβολής των περιοριστικών μέτρων. 

Έτσι, όπως γνωρίζετε, μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας SoSimple με την οποία εξοπλίστηκε φέτος το σχολείο μας, αναρτάται συνεχώς εκπαιδευτικό υλικό και δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ καθηγητών και μαθητών.

Επιπλέον, το σχολείο μας, ακολουθώντας τις εντολές του Υπουργείου Παιδείας, επιμόρφωσε τους εκπαιδευτικούς του στη χρήση της πλατφόρμας Cisco Webex. Η επιμόρφωση ξεκίνησε από το Υπουργείο την Παρασκευή 20 Μαρτίου σε εκπροσώπους των Λυκείων της Αθήνας μέσω τηλεδιάσκεψης και συνεχίστηκε την επόμενη εβδομάδα από το σχολείο μας προς όλους τους εκπαιδευτικούς του. Από τη Δευτέρα 30/3 ξεκίνησαν μαθήματα μέσω τηλεδιδασκαλίας για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Δυστυχώς, δεν κατέστη δυνατή η έναρξη μαθημάτων νωρίτερα, όπως είχε προγραμματιστεί, λόγω καθυστέρησης αποστολής από το Υπουργείο των ηλεκτρονικών συνδέσμων σε όλους τους εκπαιδευτικούς.

Μετά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, μπορούμε πλέον να αρχίσουμε τις τηλεδιδασκαλίες για τους υπόλοιπους μαθητές του Λυκείου, του Γυμνασίου και του Δημοτικού, σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα αποσταλεί στους μαθητές κάθε τάξης. Οι μαθητές, 15΄ πριν από την καθορισμένη βάσει του προγράμματος ώρα μαθήματος, συνδέονται με τον διδάσκοντα καθηγητή επιλέγοντας τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο που θα αναγράφεται στο πρόγραμμα. 

   Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθείτε κάθε φορά είναι τα παρακάτω:

  1. Χρησιμοποιείτε έναν υπολογιστή με ηχεία, μικρόφωνο και κάμερα.
  2. Επιλέγετε τον υποδεικνυόμενο σύμφωνα με το πρόγραμμα ηλεκτρονικό σύνδεσμο.
  3. Στο παράθυρο που ανοίγει, δεν κατεβάζετε την εφαρμογή, αλλά επιλέγετε να συνδεθείτε μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser).
  4. Στη συνέχεια γράφετε το ονοματεπώνυμό σας, όπως σας ζητείται.
  5. Έπειτα επιλέγετε να συνδεθείτε με την τηλεδιδασκαλία.
  6. Κλείνετε το μικρόφωνο και την κάμερα του υπολογιστή σας.
  7. Περιμένετε μέχρι ο δάσκαλος να ενεργοποιήσει την εικονική τάξη.
  8. Με την ενεργοποίηση της εικονικής τάξης παρακολουθείτε το μάθημά σας.
  9. Οι δάσκαλοί σας θα σας δώσουν περισσότερες πληροφορίες, καθώς και τη δυνατότητα να υποβάλετε στο τέλος του μαθήματος ερωτήσεις. 

Στο τέλος της επιστολής μας σας κοινοποιούμε έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας.

Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας διαθέτει προς όλους τους μαθητές του το πρόγραμμα Office 365 της Microsoft (οι μαθητές των τριών πρώτων τάξεων του Δημοτικού θα έχουν τη δυνατότητα αυτή από την επόμενη σχολική χρονιά). Σήμερα ολοκληρώνεται η ενεργοποίηση των λογαριασμών και από τη Δευτέρα οι μαθητές μας και οι γονείς τους θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλες τις δυνατότητες και τις εφαρμογές που προσφέρει το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Μία από αυτές είναι η πλατφόρμα Teams κατάλληλη για τηλεδιδασκαλία. Οι εκπαιδευτικοί μας ενημερώθηκαν ήδη ως προς τη χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας, η οποία μπορεί να λειτουργήσει εναλλακτικά σε περίπτωση που διαπιστωθούν δυσλειτουργίες στις τηλεδιδασκαλίες λόγω της χρησιμοποίησης της Cisco Webex από όλα σχεδόν τα σχολεία της χώρας (η χρήση άλλης πλατφόρμας δόθηκε τελευταία ως δυνατότητα από το Υπουργείο Παιδείας).

Όπως αντιλαμβάνεστε, η ψηφιακή τάξη δεν μπορεί να υποκαταστήσει την κανονική τάξη στον χώρο του σχολείου, ωστόσο στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι αυτή που θα κρατήσει τα παιδιά στο σχολείο καλύπτοντας την ανάγκη τους να δουν, να επικοινωνήσουν και να μιλήσουν με τον δάσκαλο και τους συμμαθητές τους.

Οι περιστάσεις απαιτούν από όλους μας – μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς – ευελιξία, προσαρμοστικότητα, ψυχραιμία. Δε χρειάζεται να έχουμε άγχος ούτε φόβο μπροστά στα νέα εργαλεία που μας προσφέρονται. Σιγά σιγά, θα οικειοποιηθούμε τις νέες τεχνολογίες και όταν με το καλό επιστρέψουμε στο σχολείο μας, θα είμαστε καλύτεροι στην ψηφιακή τεχνολογία.

Σας υπενθυμίζουμε ότι η Γραμματεία του σχολείου λειτουργεί κανονικά και έχετε τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε μαζί μας για οτιδήποτε θέλετε, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου. 

Σας ευχαριστούμε ακόμη μία φορά για τη συνεργασία και σας ευχόμαστε υγεία, υπομονή και δύναμη, για την επίτευξη των στόχων μας.

Από τη Διεύθυνση

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Ή/ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ Ή ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Κατ’ εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019), σας ενημερώνουμε σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σας από το Ελληνικό Δημόσιο όπως εκπροσωπείται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ως υπεύθυνο επεξεργασίας. Τα προσωπικά σας δεδομένα (e-mail) αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από τη σχολική μονάδα λόγω της ιδιότητά σας ως μαθητών ή/και γονέων ή κηδεμόνων και της σχέσης σας με το Ελληνικό Δημόσιο, είναι δε αναγκαία για την εκπλήρωση των σκοπών και υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τις κείμενες διατάξεις, για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας κατά την περίοδο εφαρμογής των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19 και την απαγόρευση διδασκαλίας με φυσική παρουσία.

Επιπλέον, οι μαθητές κατά τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση κοινοποιούν σε συνεργαζόμενους με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων παρόχους υπηρεσιών πληροφορικής και διαδικτυακού χώρου, κατ’ επιλογήν τους, όνομα ή όνομα χρήστη, αποκλειστικά προκειμένου να καταστεί τεχνικά δυνατή η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, μέσω της σχετικής πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων, και αποκλειστικά για όσο χρονικό διάστημα ισχύει η ως άνω απαγόρευση, και εν συνεχεία θα διαγραφούν από τους εν λόγω παρόχους. Συστήνεται η σύνδεση των μαθητών μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) (και όχι μέσω εφαρμογής).

Έχετε δικαίωμα να λάβετε επιβεβαίωση για το κατά πόσον ή όχι προσωπικά δεδομένα που σας αφορούν υφίστανται επεξεργασία. Σε περίπτωση που τα προσωπικά σας δεδομένα υφίστανται επεξεργασία, έχετε το δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά σας δεδομένα, λήψης αντιγράφου αυτών, διόρθωσης ανακριβειών, συμπλήρωσης ελλιπών προσωπικών δεδομένων, διαγραφής προσωπικών δεδομένων, διακοπής της επεξεργασίας τους, λήψης τους σε δομημένη, κοινώς χρησιμοποιούμενη και αναγνωρίσιμη από μηχανήματα μορφή, διαβίβασής τους σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, χωρίς αντίρρηση από το Ελληνικό Δημόσιο, διαβίβασής τους από το Ελληνικό Δημόσιο σε άλλον υπεύθυνο επεξεργασίας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό, υποβολής καταγγελίας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, αντίταξης ανά πάσα στιγμή στην επεξεργασία τους για σκοπούς εμπορικής προώθησης.

Για οποιαδήποτε απορία έχετε σε σχέση με την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων από το Ελληνικό Δημόσιο ή/και τα σχετικά δικαιώματά σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας (e-mail επικοινωνίας cst@minedu.gov.gr).

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ