Πρόγραμμα ΣΚΕΠ

Tετάρτη 26 Μαΐου ο κ. Παναγιώτης Πιτσίνιαγκας συνεργάτης-εμψυχωτής του Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους μίλησε στους μαθητές της Α΄γυμνασίου…..
“Πάνω από 10% του πληθυσμού είναι άνθρωποι με αναπηρία κι όμως σπάνια τους συναντάμε. Ένα από τα δυσκολότερα ζητήματα που έχει να αντιμετωπίσει ένα άτομο με αναπηρία δεν είναι τόσο η διαφορετικότητα αυτή καθ’ εαυτή, όσο η αρνητική στάση της κοινωνίας απέναντι του. Ο κοινωνικός αποκλεισμός καταπατάει το θεμελιώδες δικαίωμα κάθε ανθρώπου να ζει ελεύθερα, χωρίς διακρίσεις. Η άγνοια, τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις αποτελούν παγιωμένες συμπεριφορές οι οποίες δεν αλλάζουν ούτε σε μια μέρα, ούτε από έναν άνθρωπο.
Η αλληλεπίδραση με τη διαφορετικότητα δημιουργεί συνθήκες ενσυναίσθησης & αυτογνωσίας.Μέσω ενός Ανοιχτού Διαλόγου Ενημέρωσης, Αφύπνισης & Συνειδητοποίησης μεταξύ εμψυχωτών/ομιλητών με αναπηρία, μαθητών & εκπαιδευτικών, το Πιλοτικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα επιδιώκει να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις έτσι ώστε οι μαθητές/τριες:
• Να ενισχύσουν την ικανότητα τους να εντοπίσουν & να αποδομήσουν κακές πρακτικές, στερεότυπα, προκαταλήψεις • Να λειτουργήσουν μελλοντικά ως συνειδητοποιημένοι πολίτες και ως δυναμικός μοχλός αλλαγής μέσα στο κοινωνικό σύνολο Εστιάζεται στην:
• Εξοικείωση με την εικόνα της αναπηρίας • Κατανόηση των καθημερινών εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία αλλά και στην συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων τους • Διευκόλυνση της επικοινωνίας των μαθητών γενικής εκπαίδευσης, με νέους με αναπηρία • Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και ανάπτυξης επικοινωνιακών & κοινωνικών δεξιοτήτων • Ενεργοποίηση “αντανακλαστικών” κοινωνικής συλλογικότητας, αλληλεγγύης & ευθύνης για την δημιουργία μελλοντικών συνειδητοποιημένων πολιτών Οφέλη του Εκπαιδευτικού Προγράμματος:
• Η αλλαγή στάσης και νοοτροπίας απέναντι στην αναπηρία θα οδηγήσει στην άρση των προκαταλήψεων & του αποκλεισμού των νέων με αναπηρία. Με προσδοκώμενο μελλοντικό αποτέλεσμα την ενσωμάτωση τους στην καθημερινότητα και κατ’ επέκταση την κοινωνική & επαγγελματική τους ένταξη.
• Παράλληλα, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα συνεισφέρει στην κοινωνική & ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του μαθητή, δίνοντας του την δυνατότητα να δει τον άλλον & τον εαυτό του υπό άλλο πρίσμα. Ακούγοντας αληθινές ιστορίες ανθρώπων που κατάφεραν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες, το παιδί βελτιώνει το αίσθημα της αποδοχής & εμπιστοσύνης στον εαυτό του και στις ικανότητές του να υπερνικήσει τα εμπόδια”

 

https://www.skep.gr
Υπεύθυνη καθηγήτρια: κ.Γαλάνη Αικατερίνη