33ο Διεθνές Συνέδριο Model United Nations (MUN), στο Royal Russell College, στο Λονδίνο
Το Model United Nations (M.U.N.) είναι ένα επιτυχημένο εναλλακτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα – μοντέλο προσομοίωσης των οργάνων και των εργασιών του Ο.Η.Ε. (του Συμβουλίου Ασφαλείας, της Γενικής Συνέλευσης και των Επιτροπών Εργασίας).
Στο 33ο Διεθνές Συνέδριο εφήβων συμμετείχαν συνολικά περισσότεροι από 550 μαθητές-εκπρόσωποι χωρών-μελών του Ο.Η.Ε., από 14 έως 18 ετών, για να υπερασπιστούν τις πολιτικές της χώρας που αναλαμβάνουν να εκπροσωπήσουν και να αντιμετωπίσουν, με διπλωματικό τρόπο και ειρηνικά μέσα, τα καίρια προβλήματα του σύγχρονου κόσμου. Τα θέματα αφορούσαν συνολικά 36 ζητήματα της παγκόσμιας ημερήσιας διάταξης του Ο.Η.Ε. και οι συμμετέχοντες σύνεδροι-μαθητές και μαθήτριες ανέλαβαν ηγετικούς ρόλους για να δημιουργήσουν συμμαχίες προκειμένου να προτείνουν συναινετικές λύσεις-προτάσεις με τη μορφή ψηφισμάτων τα οποία μπορούν να προωθηθούν και να καταχωρηθούν στους επίσημους αρμόδιους φορείς του Ο.Η.Ε.
Η διαδικασία προσομοίωσης του M.U.N. αφορά ρεαλιστικούς διαλόγους, αντιπαραθέσεις επιχειρημάτων, διαπραγματεύσεις και εποικοδομητικές συζητήσεις μεταξύ των μαθητών-εκπροσώπων που οδηγούν σε αμοιβαίους συμβιβασμούς και εξομαλύνουν τις συγκρούσεις μεταξύ των κρατών-μελών του Ο.Η.Ε.
Ο ρόλος και η σημασία της Ελληνογαλλικής Σχολής «Saint Joseph» στο 33ο Διεθνές Συνέδριο MUN στοRoyal Russell College στο Λονδίνο, 18-21 Οκτωβρίου 2014.
Η Ελληνογαλλική Σχολή «Saint Joseph» συμμετείχε, για πέμπτη συνεχή χρονιά, στο 33ο Διεθνές Συνέδριο Μοντέλου του Ο.Η.Ε. – Model United Nations -, στο Royal Russell College, στο Croydon, στο Λονδίνο, από τις 18 έως τις 21 Οκτωβρίου 2014.
Στο συνέδριο αυτό συμμετείχαν δύο μαθήτριες της Σχολής μας σε θέσεις προέδρων επιτροπών, συγκεκριμένα η Τσουκαλά Αρετή και η Τσουκαλά Χάρη ήταν πρόεδροι των δύο επιτροπών για τον Αφοπλισμό και τη Διεθνή Ασφάλεια (Disarmament and International Security Committees 1 and 2).
Επίσης, συμμετείχαν 25 μαθήτριες και μαθητές ως “διπλωμάτες – πρεσβευτές” κρατών-μελών του Ο.Η.Ε. που ανέλαβαν να εκπροσωπήσουν τη Γαλλία, την Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, τη Ρουμανία και τη Σερβία, για να αποκτήσουν μια βιωματική εμπειρία των πολιτικών δραστηριοτήτων του Ο.Η.Ε., να ερευνήσουν διεξοδικά και να διαχειριστούν δυναμικά τους προσανατολισμούς και τις προοπτικές στα κέντρα λήψης αποφάσεων στις διεθνείς σχέσεις με στόχο να αντιμετωπίσουν, με διπλωματικό τρόπο και ειρηνικά μέσα, τα καίρια προβλήματα του σύγχρονου κόσμου.
O πρύτανης του Royal Russell College, Mr Chris Hutchinson, επισήμανε την ουσιαστική συνεισφορά των εκπροσώπων-μαθητών/μαθητριών της Ελληνογαλλικής Σχολής “St Joseph” στην ποιότητα και αυτού του συνεδρίου σχετικά με την ανάδειξη και διασφάλιση των ανθρωπιστικών αξιών και το πνεύμα συνεργασίας τους που διαχέεται σε όλες τις επιτροπές του συνεδρίου.
Επίσης, συνεχάρη τις μαθήτριες και τους μαθητές της Σχολής μας για την εμπεριστατωμένη και επιμελή τους προετοιμασία και την εξαιρετική συνολική τους παρουσία σε διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον με περισσότερους από 550 συμμετέχοντες από 40 διακεκριμένα σχολεία και κολλέγια από διαφορετικές χώρες από όλο τον κόσμο – από την Αγγλία και την Αμερική μέχρι την Ιαπωνία και τη Φιλανδία – όπως: TrinityCollege, St Andrew’s College, Shrewsbury College, Exeter School, Haileybury College, High School Dublin,Hitachi First High, American School in London, Westminster School, International School of Helsinki,International School of Verona, Frankfurt International και άλλα.
Οι συμμετέχοντες επαναδημιούργησαν – αναπαρήγαγαν τις πραγματικές εργασίες του ΟΗΕ στις 8 Επιτροπές της Γενικής Συνέλευσης, στο Συμβούλιο Ασφαλείας και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
Εξαιρετική διάκριση-βραβείο. Η μαθήτρια μας, της Γ΄ Γυμνασίου, Πάνου Ασημίνα, έλαβε το βραβείο του διακεκριμένου εκπροσώπου-πρεσβευτή, “Distinguished Delegate”.
Η οργανωτική επιτροπή καθηγητών του Royal Russell College, και ιδιαίτερα ο Simon Keable-Elliott, γενικός διευθυντής του MUN, έκαναν ειδική μνεία και δόθηκαν συγχαρητήρια:
– για την αξιοπρεπή παρουσία και την ισάξια συμμετοχή με έμπειρους προέδρους επιτροπών της Αρετής και της Χάρης Τσουκαλά,
– για τη δυναμική παρουσία και την ισότιμη με έμπειρους delegates συμμετοχή της Μαργαρίτας Μπογιατζίεβ, ως αντιπροσώπου της Γαλλίας στο Συμβούλιο Ασφαλείας,
– για την εξαιρετική παρουσία της Μαρίας Κατρή, ως εκπροσώπου της Γαλλίας, για το συνεργατικό πνεύμα που επέδειξε στη διαπραγμάτευση ανθρωπιστικών θεμάτων κατά τη διαδικασία συμψηφισμού των προτάσεων και συγχώνευσης των ψηφισμάτων (merging) με την εκπρόσωπο της Γερμανίας,- για την εμπεριστατωμένη έρευνα και τα περιεκτικά και πολύπλευρα resolutions της ομάδας του MUN-St.Joseph με ιδιαίτερη αναφορά στις Μαρία Κατρή, Καλυψώ Βουδούκη, Μάιρα Άμσελεμ, Στέλλα Διακονικολάου και τον Διονύση Φωτόπουλο και
– για την αξιοσημείωτη και έντονη διάθεση συμμετοχής αλλά και τη δυναμική παρουσία της Γλυκερίας Κατσιμάνη, ως εκπροσώπου της Ρουμανίας, στην επιτροπή διαχείρισης κρίσεων, η οποία αφορά σε έκτακτες υποθέσεις, που οι μαθητές δε γνωρίζουν εκ των προτέρων και για τις οποίες δεν μπορούν να έχουν προετοιμαστεί (Crisis Committee).
Συμμετέχοντες ανά επιτροπή
Disarmament & International Security 1 (DISEC 1)
Chair: Tsoukala A.
Delegates: Katsogiannou A.: Ambassador of Azerbaijan, Bratsiotis G., Voulgari A., Panou A.
Disarmament & International Security 2 (DISEC 2)
Chair: Tsoukala C.
Delegates: Georgopoulou A., Athanasouli A., Chalkiopoulos A.
Economic and Financial (ECOFIN)
Delegates: Katsimani G.: Ambassador of Romania, Soulis L.
Environment
Delegates: Zachariou M.: Ambassador of Serbia, Arapi E., Printezi M.
Social Cultural and Humanitarian Committee 1 (SOCHUM 1)
Delegates: Amselem Tsoumpou M., Rammou L.
Social Cultural and Humanitarian Committee 2 (SOCHUM 2)
Delegates: Katri M.: Ambassador of France, Diakonikolaou S., Giakoumaki D., Gounari P.
Special Political & Decolonisation Committee 1 (SPECPOL 1)
Delegates: Papavlachou A., Fotopoulos D.
Special Political & Decolonisation Committee 2 (SPECPOL 2)
Delegates: Toli K.: Ambassador of Armenia, Voudouki K., Arampatzis P., Timotheatos I.,
Security Council
Delegate: Bogiatziev M.
Agenda for Royal Russell Conference 2014
Disarmament & International Security 1 (DISEC 1)
The question of removing and disarming chemical weapons from combat zones
The question of diplomatic immunity for UN peacekeepers breaking local laws
The question of illicit traffic in small arms and light weapons
The question of Israel’s nuclear weapons
Disarmament & International Security 2 (DISEC 2)
The question of the use of drone attacks
The question of combatting illegal immigration by sea
The question of child soldiers
The question of limiting arms trade between States in non-conflict areas
Economic and Financial (ECOFIN)
The question of rising energy prices
The question of tax havens used by MNCs (Multi-National Companies)
The question of banking reforms
The question of UN members contributions to the UN budget
Environment
The question of allowing use of genetically modified crops in farming
The question of deforestation
The question of hydraulic fracking
The question of elephant and rhino poaching
Social Cultural and Humanitarian Committee 1 (SOCHUM 1)
The question of euthanasia
The question of abusive behaviour via social networks
The question of the right to secondary education
The question of the legalisation of prostitution
Social Cultural and Humanitarian Committee 2 (SOCHUM 2)
The question of government surveillance of civilians’ online activities
The question of the status of women
The question of population control
The question of the decriminalisation of homosexuality
Special Political & Decolonisation Committee 1 (SPECPOL 1)
The question of combatting piracy at sea
The question of Syria
The question of malaria
The question of Thailand
Special Political & Decolonisation Committee 2 (SPECPOL 2)
The question of the status of the Spratly Islands
The question of Burma / Myanmar
The question of clean water provision
The question of the Central African Republic
Security Council
The question of the eradication of global terrorism
The question of South Sudan
The question of the application of ‘Responsibility to Protect’
The question of security risks resulting from climate change
Τουριστικό – Πολιτιστικό Πρόγραμμα στο Λονδίνο, την Οξφόρδη και το Windsor
Μετά το Διεθνές Συνέδριο ακολούθησε εκπαιδευτικό – ψυχαγωγικό πρόγραμμα στο Λονδίνο. Το πρόγραμμα αυτό περιλάμβανε επισκέψεις σε μουσεία όπως το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, το Μουσείο Επιστημών, το Βρετανικό Μουσείο, την Εθνική Πινακοθήκη, τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Παύλου. Οι μαθητές απόλαυσαν την περιήγησή τους στην πόλη και θαύμασαν τα αξιοθέατα όπως το παλάτι του Buckingham, το Κοινοβούλιο και το Big Ben, το
Αβαείο του Westminster, τον Πύργο του Λονδίνου, τη Γέφυρα του Πύργου, την πλατείαTrafalgar. Έκαναν βόλτα στο Covent Garden, το Piccadilly, το Southbank, το Whitehall και φυσικά το HydePark και το “City”.
Γευμάτισαν και γιόρτασαν την επιτυχία τους στον 28ο όροφο του Hilton Park Lane με θέα όλο το Λονδίνο! Παρακολούθησαν το μιούζικαλ Phantom of the Opera στο Her Majesty’s Theatre, και την ορχήστρα “Age of Enlightenment” στο Royal Festival Hall.
Την τελευταία μέρα πήγαμε στην Οξφόρδη όπου επισκεφτήκαμε το περίφημο Trinity College, την BodleianLibrary, το Radcliffe Camera, και άλλα αξιοθέατα της πόλης. Το ταξίδι έκλεισε με την επίσκεψη στο γραφικό Windsor όπου ξεναγηθήκαμε στο παλάτι και τους κήπους και περπατήσαμε στην πόλη.
Εντυπώσεις Μαθητών-Διπλωματών του “St Joseph” στο RRS-ΙMUN 2014
«…Η φετινή μου συμμετοχή στο συνέδριο του Royal Russell ήταν διαφορετική από τις προηγούμενες. Ήμουν Πρόεδρος Επιτροπής. Ο ρόλος μου αυτός ήταν δύσκολος αλλά μοναδικός. Έμαθα να ακούω τους άλλους, να βοηθάω και να μαθαίνω από όλους γύρω μου αλλά και να κάνω την αυτοκριτική μου, να βελτιώνομαι και να γίνομαι όλο και πιο σίγουρη για τον εαυτό μου. Η συνεργασία μου με τους συμμαθητές μου και τους καθηγητές μου ήταν ό,τι πιο γλυκό και μοναδικό…»
Α. Τσουκαλά, Β΄ Λυκείου
«…Definitely being a Chair made me feel unique. Out of so many applicants to be chosen is surely not easy, especially since we had no previous experience. The fact that we worked together with other Chairs from completely different cultures was very exciting especially when it came to decision making. I believe that my participation in the MUN programme in general is definitely a plus as far as resumes are concerned. Directing a committee helped me understand the protocol of the UN and gain leadership skills …»
Χ. Τσουκαλά, Β΄ Λυκείου
«…Φέτος εκπροσώπησα τη Γαλλία στο Συμβούλιο Ασφαλείας. Αυτή μου η συμμετοχή ήταν μια μεγάλη πρόκληση και υπέρβαση των στόχων μου. Περίπλοκα θέματα, διαξιφισμοί και αντιπαραθέσεις με «υψηλού επιπέδου και πολύ έμπειρους delegates» και πολύ πιο ενεργή και συνεχής η συμμετοχή μου λόγω του μικρού μεγέθους της επιτροπής και του δεσμευτικού χαρακτήρα των αποφάσεων μας στο Συμβούλιο Ασφαλείας του μοντέλου του ΟΗΕ.
Το MUN είναι μια ιδιαίτερη διαδικασία που βοηθά στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας μέσα από την ικανότητα ανάπτυξης των επιχειρημάτων, των ικανοτήτων, των κοινωνικών δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και πάνω απ’ όλα της ελεύθερης διαμόρφωσης της συνείδησης. Φέτος στο MUN, έμαθα ότι είναι σημαντικό όχι μόνο να γνωρίζω και να στηρίζομαι στις δικές μου δυνάμεις αλλά ότι είναι περισσότερο σημαντικό να κατανοώ ότι μπορώ να τις πολλαπλασιάζω ενισχύοντας τις δυνάμεις των συνεργατών μου που τελικά ενδυναμώνουν τον ίδιο μου τον εαυτό και βελτιώνουν τον κόσμο γύρω μου …»
Μ. Μπογιατζίεβ, Β΄ Λυκείου
«…Το να πηγαίνεις στο συνέδριο MUN ως πρέσβειρα είναι μια ξεχωριστή και ανεπανάληπτη εμπειρία για κάθε έφηβο και μια μεγάλη τιμή και μοναδική ευκαιρία που μας χάρισε απλόχερα το σχολείο μας.
Η εμπειρία μου αυτή θα με συνοδεύει σε ολόκληρη τη ζωή μου. Μετά το συνέδριο αυτό είμαι πιο έτοιμη για τον ανταγωνισμό που θα κληθώ να αντιμετωπίσω στην ενήλικη ζωή μου. Νιώθω πιο ολοκληρωμένη σαν προσωπικότητα, με ευρύτερους ορίζοντες, πιο ανοιχτή σε συνεργασίες, ακόμα και με ανθρώπους που έχουν εντελώς διαφορετική κουλτούρα από τη δική μου, με περισσότερες αντοχές και φυσικά με περισσότερες γνώσεις και μοναδικά συναισθήματα!»
Κ. Τόλη, Β΄ Λυκείου
«…Όταν οι καθηγητές μου μου είπαν ότι θα είμαι πρέσβειρα του Αζερμπαϊτζάν αγχώθηκα. Η ευθύνη μου ήταν μεγάλη και ήθελα πολύ να τα καταφέρω. Όσο περνούσε ο καιρός και μελετούσα για τη χώρα μου και τα θέματα μου το άγχος μου μετατρεπόταν σε σιγουριά. Όταν ξεκίνησα να γράφω το λόγο μου για την τελετή έναρξης ήμουν ενθουσιασμένη. Η βοήθεια των πιο έμπειρων συμμαθητών μου ήταν πολύτιμη και τους ευχαριστώ. Όταν εκφώνησα το λόγο μου κατάλαβα ότι είχα νικήσει ένα μεγάλο μου φόβο, να μιλάω μπροστά σε μεγάλο και σημαντικό κοινό. Το χειροκρότημα στο τέλος ήταν η μεγαλύτερη επιβεβαίωση…»
Α. Κατσόγιαννου, Β΄ Λυκείου
«…Κατά την προετοιμασία για το συνέδριο κατάφερα να αποκτήσω τις γνώσεις αλλά και τα εφόδια για εποικοδομητικό διάλογο. Αυτό με γέμισε αυτοπεποίθηση και θετική διάθεση. Η συμμετοχή μου στο συνέδριο για δεύτερη φορά ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Κατάφερα να συνεργαστώ αποτελεσματικά και να ενώσω εποικοδομητικά τις προτάσεις μου με εκπρόσωπο άλλης χώρας (merged resolutions). Συμμετείχα ενεργά στη Γενική Συνέλευση διατυπώνοντας ερωτήσεις και κάνοντας στοχευμένες παρατηρήσεις. Ήταν ένα συνέδριο που το ευχαριστήθηκα!»
Κ. Βουδούκη, Β΄ Λυκείου
«…Το συνέδριο του Model στο Royal Russell College ήταν για μένα μια εξαιρετική εμπειρία. Με βοήθησε να αναπτύξω τη μεθοδικότητα και τη συνεργατικότητά μου και μάλιστα μέσα από δρόμους περίπλοκους όπως τα φλέγοντα ζητήματα του κόσμου….»
Λ. Ράμμου, Β΄ Λυκείου
«…Η διαδικασία της προετοιμασίας για το συνέδριο ήταν απαιτητική και πολύωρη αλλά πολύ αποδοτική. Κατάφερα να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου, να βελτιώσω τα αγγλικά μου και να αφουγκραστώ τα σημαντικά παγκόσμια προβλήματα. Κατάλαβα τι σημαίνει συνεργασία και πως πρέπει να γίνεται για να έχει νόημα και στο διεθνές συνέδριο εφήβων αλλά και στην πραγματική ζωή …»
Π. Αραμπατζής, Α΄ Λυκείου
«…Στο διάστημα της προετοιμασίας διαπίστωσα πόσα πολλά πράγματα αγνοούσα για φλέγοντα ζητήματα της εποχής μας. Για εμένα ήταν πολύ σημαντική και απαραίτητη αυτή η διαδικασία για να μπορέσω να ανταπεξέλθω στο βαθμό δυσκολίας του συνεδρίου. Το συνέδριο ήταν μια μαγική εμπειρία. Υπερασπίστηκα τα συμφέροντα της χώρας που εκπροσωπούσα και κατάφερα να αποβάλλω το άγχος μου και να συμμετέχω ενεργά στις εργασίες της επιτροπής μου….»
Α. Αθανασούλη, Α΄ Λυκείου
«Οι γνώσεις που απέκτησα, κατά την προετοιμασία του Model, μου έδωσαν τη μοναδική ευκαιρία να διευρύνω τους δικούς μου ορίζοντες και να δω τους σύγχρονους ορίζοντες του σημερινού κόσμου. Το διεθνές συνέδριο εφήβων του ΟΗΕ ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Γνώρισα ανθρώπους από άλλες χώρες με τους οποίους διατηρώ ακόμα επαφές και μοιραζόμαστε σκέψεις και προβληματισμούς….»
Μ. Άμσελεμ, Α΄ Λυκείου
«…Από την εμπειρία μου στο MUN αποκόμισα τα καλύτερα. Βελτίωσα την έκφρασή μου στα αγγλικά, εμπλούτισα τις γνώσεις μου σε θέματα διεθνούς διπλωματίας και ενημερώθηκα για τα ζητήματα που απασχολούν την παγκόσμια κοινότητα. Συνεργάστηκα με παιδιά του σχολείου από την τάξη μου αλλά και από άλλες τάξεις, που δε μου είχε δοθεί η ευκαιρία άλλοτε, καθώς και με παιδιά από άλλες χώρες και αντάλλαξα μαζί τους απόψεις προκειμένου να καταλήξουμε σε λύσεις αμοιβαίου συμφέροντος. …»
Γ. Μπρατσιώτης, Α΄ Λυκείου
«…Η διαδικασία του MUN μου έδωσε την ευκαιρία να καταλάβω πως προετοιμάζουμε σωστά μια ερευνητική εργασία, πως οργανώνουμε ένα διάλογο και πως συνεργαζόμαστε σωστά για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Η βράβευσή μου σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον ήταν ιδιαίτερα σημαντική για εμένα και ολόκληρη την ομάδα γιατί επιβεβαίωσε την προσπάθειά μου και τη συνεργασία με τους συμμαθητές μου σε ένα απαιτητικό πλαίσιο όπου έπρεπε να συνδιαλεγώ με φυσικούς ομιλητές της αγγλικής γλώσσας, μεγαλύτερους σε ηλικία, πολύ καλά προετοιμασμένους και εξοικειωμένους πάνω σε δύσκολα θέματα του ΟΗΕ και μπροστά σε ακροατήριο …»
Α. Πάνου, Γ΄ Γυμνασίου
«…Το MUN ήταν για μένα μια ξεχωριστή εμπειρία. Γνώρισα ανθρώπους με διαφορετικές νοοτροπίες και κατάφερα να συνεργαστώ μαζί τους για ένα κοινό στόχο, να ζήσουμε σε έναν καλύτερο κόσμο. Έμαθα καινούρια πράγματα, έμαθα να εμβαθύνω στην έρευνά μου, έμαθα να νοιάζομαι για τα προβλήματα των ανθρώπων ακόμα κι όταν δεν αφορούν το άτομό μου ή το κοντινό περιβάλλον μου. Η συμμετοχή μου στο συνέδριο με γέμισε αυτοπεποίθηση αφού κατάφερα να μιλήσω μπροστά σε ένα μεγάλο ακροατήριο και να δεχθώ να απαντήσω σε ανοιχτές ερωτήσεις σχετικά με φλέγοντα ζητήματα του ΟΗΕ στην αγγλική γλώσσα …»
Π. Γούναρη, Γ΄ Γυμνασίου
«…Αυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν ότι έβλεπα παιδιά της ηλικίας μου να εκφράζονται και να υποστηρίζουν την άποψή τους όπως οι μεγάλοι πολιτικοί και διπλωμάτες. Ένιωσα να παρασύρομαι κι εγώ σε όλο αυτό το ταξίδι και να αναζητώ με πάθος λύσεις για τα παγκόσμια προβλήματα. Το γεγονός αυτό όχι μόνο επιβεβαίωσε αλλά υπερέβη τις προσδοκίες μου …»
Μ. Πρίντεζη, Γ΄ Γυμνασίου
«…Μέσα από την εμπειρία μου στο MUN κατάλαβα τι σημαίνει έρευνα. Έμαθα πολλά καινούρια πράγματα γιατί συνειδητοποίησα που, πως και πόσο πρέπει να ψάχνω για να ανακαλύψω αυτό που θα κάνει τη δουλειά μου να ξεχωρίσει. Βελτίωσα τα αγγλικά μου και γνώρισα ενδιαφέροντες ανθρώπους από άλλες χώρες με διαφορετικές κουλτούρες.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για μένα ήταν ότι ήμουν από τους μικρότερους σε ηλικία εκπροσώπους-πρεσβευτές και η μεγαλύτερη ικανοποίηση ότι κατάφερα να σταθώ επάξια δίπλα στους μεγαλύτερους συμμαθητές-συνεργάτες μου σε διεθνές περιβάλλον!»
Ι. Μ. Τιμοθεάτος, Γ΄ Γυμνασίου
«…Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας μπόρεσα να γνωρίσω τα θέματα της επιτροπής μου ώστε να είμαι σε θέση να υποστηρίξω τα συμφέροντα της χώρας που μου είχε ανατεθεί να εκπροσωπήσω τηρώντας τις αρχές του ΟΗΕ. Έμαθα χρήσιμο αγγλικό λεξιλόγιο σχετικό με τη διπλωματία και το Διεθνές Δίκαιο. Μοιράστηκα τις αμφιβολίες μου με μεγαλύτερα παιδιά τα οποία με βοήθησαν να κατανοήσω σε βάθος τα αμφιλεγόμενα ζητήματα της επιτροπής μου….»
Δ. Φωτόπουλος, Γ΄ Γυμνασίου
«…Πολλές γνώσεις, πολλά εφόδια αλλά και ΕΡΕΥΝΑ. Αυτό ήταν η προετοιμασία. Η εμπειρία μου στο συνέδριο ήταν πολύ καλή για πρώτη φορά που συμμετείχα. Πέρασα τις πρώτες τρεις φάσεις, τις υπογραφές στο lobbying, την έγκριση από την επιτροπή αποδοχής (approval panel) και την παρουσίαση στην επιτροπή μου. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία ζωής …»
Λ. Σούλης, Γ΄ Γυμνασίου
«…Έμαθα να επιχειρηματολογώ σωστά και να υποστηρίζω τις απόψεις μου. Ανακάλυψα τις ακραίες συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων σε περιοχές που μαστίζονται από πολέμους, αρρώστιες ή/και που έχουν υποστεί φυσικές καταστροφές. Αυτή η γνώση με βοήθησε να εκτιμήσω όλα αυτά που εγώ μπορώ να απολαμβάνω στην καθημερινότητά μου και που μέχρι τώρα θεωρούσα δεδομένα….»
Α. Χαλκιόπουλος, Γ΄ Γυμνασίου
«…Η συμμετοχή μου στο MUN ήταν για μένα μοναδική εμπειρία. Εκτός από τις γνώσεις που απέκτησα, κατάλαβα τι σημαίνει πολιτική στάση ενός κράτους, πως διαμορφώνονται οι συμμαχίες και τι σημαίνει διπλωματία. Τελικά υπάρχουν πολλά που πρέπει κανείς να εξετάζει πριν καταλήξει σε συμπεράσματα….»
Ε. Αράπη, Γ΄ Γυμνασίου