Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

 

Φιλαναγνωσία- Βιβλιοπαρουσιάσεις

 

Καλλιεργώντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας στους μικρούς μαθητές, από αναγνώστες της ιστορίας των άλλων γίνονται αναγνώστες και γνώστες του εαυτού τους. Το κάθε παιδί θα γνωρίσει τις ιδιαιτερότητες του λογοτεχνικού λόγου, τη μαγεία της μυθοπλασίας, θα ταυτισθεί αλλά και θα κρίνει τους ήρωες και τις πράξεις τους, θα σχολιάσει απόψεις του κειμένου με τρόπο δημιουργικό και ευχάριστο διατυπώνοντας και τις δικές του θέσεις. Μπορεί  να χρησιμοποιήσει υλικά και τεχνικές από άλλες μορφές τέχνης, όπως τα εικαστικά, τη μουσική, το θεατρικό παιχνίδι, με τρόπο γόνιμο και διασκεδαστικό.  Θέλουμε να δημιουργήσουμε αναγνώστες που δεν θα  θέλουν να χάσουν ούτε ένα βιβλίο, που ίσως δε θα ξαναδιαβάσουν ποτέ.

 

 

Παρουσιάσεις βιβλίων από συγγραφείς στο σχολείο μας

 

Καλούμε διακεκριμένους συγγραφείς να επισκεφτούν και να ενημερώσουν τα παιδιά για τα βιβλία τους. Οι μαθητές γεμάτοι ενδιαφέρον θέτουν τις ερωτήσεις τους  και μέσα από έναν εποικοδομητικό διάλογο μαθαίνουν πολλά για τη χαρά της δημιουργίας. Πιστεύουμε ότι  φυτεύοντας το σπόρο, μπορούμενα ελπίζουμε ότι στο μέλλον μπορεί να έχουμε νέους συγγραφείς από τους ίδιους τους μαθητές μας !!!

 

  • Η συγγραφέας Μαίρη Παπαδάκη παρουσίασε το βιβλίο της «Ο λευκοδόντης Άγγελος και η Τερηδονούλα»
  • Η ψυχολόγος Δρ Λίζα Βάρβογλη, παρουσίασε το βιβλίο της «Ανελάντα και Μάξιμος – Κυνηγοί Μυστηρίων – Το μυστήριο του σοκολατένιου γλυκού» και η συγγραφέας κα Χριστίνα Μανιά, παρουσίασε το βιβλίο της «Οι Σταχτοπούτες του κόσμου»
  • Η συγγραφέας Λότης Πέτροβιτς παρουσίασε τα βιβλία της «Ποιος θα γράψει για το σκύλο μας;» και «Σπίτι για Πέντε»

 

 

 

Δημιουργική Γραφή

 

«Η δημιουργική γραφή είναι η τέχνη να βρίσκει, να «κατεβάζει», να γεννά κάποιος ιδέες και να τις οργανώνει» (Timbal–Duclaux, 1996)

 

Η φαντασία είναι ένα δυνατό εργαλείο που κατέχουν όλα τα παιδιά. Η δική μας δουλειά είναι να τα βοηθήσουμε να το χρησιμοποιήσουν. Τα μαθήματα της δημιουργικής γραφής  είναι διασκεδαστικά. Εξοικειώνονται με τον λόγο και τις δυνατότητές του, συμφιλιώνονται με τη γραφή, που συνήθως τα φοβίζει και παράγουν δικά τους λογοτεχνικά κείμενα, ενώ με τη σωστή και ασφαλή χρήση του διαδικτύου καλλιεργούν τις ιδιότητες, τις ικανότητες και τις δεξιότητες που απαιτούνται στον 21ο αιώνα.

 

Θέλουμε τα παιδιά μας να αγαπήσουν τη διαδικασία του γραψίματος και της φιλαναγνωσίας. Με τη δημιουργική γραφή να διευρύνουμε τη φαντασία τους, να απελευθερώσουμε  τη σκέψη τους και να τους χαρίσουμε στιγμές δημιουργικής ευχαρίστησης.

 

 

Οι μικροί ποιητές του Γ 2 έγραψαν ποιήματα εμπνεόμενα από τις 4 θεματικές ενότητες: βουνό, θάλασσα, αμπέλι και ελιά καθώς και από τις δραστηριότητες του  τρύγου, του λιομαζώματος και του λαχανόκηπου που πραγματοποίησε η τάξη.