Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΣ

 

 

Το σχολείο μας από την ίδρυσή του διατηρεί τον χριστιανικό χαρακτήρα του. Οι αδελφές του Τάγματος του Αγίου Ιωσήφ της Εμφανίσεως που, με πολύ κόπο και πολλές θυσίες, πέτυχαν την ίδρυσή του, θεωρούσαν αδιαπραγμάτευτες την ευαγγελική διδαχή και τις αρχές που απορρέουν από τον λόγο του Θεού. Κατά συνέπεια, ο Παιδαγωγικός Σχεδιασμός της Σχολής είναι συνδεδεμένος με τις χριστιανικές αρχές. Έτσι, ακολουθούμε την παιδαγωγική που βασίζεται στο Μυστήριο της Ενσάρκωσης και υπαγορεύει στο διδάσκοντα:

 

  • Να κάνει το πρώτο βήμα για να έλθει κοντά στον μαθητή και στη μαθήτρια, ώστε να τους κάνει να νιώσουν πως είναι ανθρώπινα πρόσωπα με ιδιαίτερη αξία.
  • Να διακατέχεται από τις ευαγγελικές αρετές της ταπεινοφροσύνης, της σεμνότητας και της διακριτικότητας και να καλλιεργεί το οικογενειακό πνεύμα τόσο με τους συναδέλφους του όσο και με τους μαθητές του, καθώς με αυτό τον τρόπο διευκολύνεται η σωστή συνεργασία, η αμοιβαία εμπιστοσύνη και ο σεβασμός.

 

Το ίδιο το Μυστήριο της Ενσάρκωσης, που αποκαλύπτει το σωτήριο έργο του Θεού Πατέρα, καθορίζει και το χρέος μας για παροχή θρησκευτικής και πνευματικής παιδείας. Η μύηση στην πνευματική ζωή και η καλλιέργειά της δεν είναι αυτονόητες, γι’ αυτό οι θεολόγοι, αλλά και το σύνολο των διδασκόντων στα Σχολεία μας, επωμίζονται την υποχρέωση αυτή. Ο λόγος και το παράδειγμα του καθενός και καθεμιάς από τους διδάσκοντες συμβάλλουν προς τη κατεύθυνση αυτή. Εντούτοις, αν καμιά φορά δυσκολεύονται να συντάξουν τους λόγους και τις πράξεις τους με τις χριστιανικές αρχές, οφείλουν να είναι ειλικρινείς προς τον εαυτό τους και να μην εγκαταλείψουν την προσπάθεια μέχρι να το καταφέρουν.

 

Το παράδειγμα της Παναγίας και του Αγίου Ιωσήφ του Μνήστορα φωτίζει το χρέος των εκπαιδευτικών μας: «Επειδή δεν Τον βρήκαν ανάμεσα στους προσκυνητές γύρισαν στην Ιερουσαλήμ και Τον αναζητούσαν» (Λουκ. 2:42).

 

Οι διδάσκοντες, λοιπόν, αποδέχονται κάθε παιδί και έφηβο. Πλησιάζουν, ενδιαφέρονται, αγαπούν. Πρόκειται για ματιές θαλπωρής που αντιμετωπίζουν τον καθένα ως δημιούργημα μοναδικό, άξιο σεβασμού και εκτίμησης.

 

Η πειθαρχία και ο σεβασμός καλλιεργούνται από όλους τους διδάσκοντες: «Ο Ιησούς κατέβηκε μαζί τους και ήρθε στη Ναζαρέτ και ζούσε κοντά τους με υπακοή» (Λουκ. 2:51). Ο διδάσκων, επομένως, εμπνέει με εμπιστοσύνη τους μαθητές του και τους ενθαρρύνει. Το βλέμμα του είναι καλοπροαίρετο, φωτεινό αλλά και απαιτητικό. Επιβάλλεται με το κύρος της γνώσης, αλλά και του ήθους.

 

Το χριστιανικό όραμα είναι από τη φύση του ιεραποστολικό. Το Σχολείο μας και οι διδάσκοντες ενδιαφέρονται για το συνάνθρωπο. Τούτο έχει ως πρακτικό επακόλουθο:

 

  • Την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση για τα σύγχρονα κοινωνικά και πολιτισμικά προβλήματα.
  • Την υποκίνηση και την αφύπνιση του ενδιαφέροντος των μαθητών για το κοινωνικό σύνολο και για το περιβάλλον μέσα στα οποία ζούμε.
  • Τη συμβολή στην οικοδόμηση τphotoης ενωμένης και ειρηνικής Ευρώπης.

 

Με γνώμονα λοιπόν τα παραπάνω θα λέγαμε, ότι όλες οι δραστηριότητες του Σχολείου λειτουργούν ως έργο αγάπης.