ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

 

Σκηνή 1, λήψη 1… Πάμε !

 

Σε κάθε εποχή η Τέχνη ήταν και θα είναι η αόρατη εκείνη δύναμη που τροφοδοτεί την ύπαρξή μας.

 

Μία δύναμη που εμείς, οι δάσκαλοι και καθηγητές, οφείλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας, ώστε να μπορέσουν να φτιάξουν, να βελτιώσουν, να απογειώσουν όσα τους κληροδοτήσαμε. Γιατί αυτό που θα μας σώσει δεν είναι άλλο από την Τέχνη.

 

 

“Τέχνη είναι ο μαγικός καθρέφτης που αντανακλά τα αόρατα όνειρά σου σε ορατές εικόνες”, είπε πριν από έναν αιώνα περίπου ο νομπελίστας συγγραφέας Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω.

 

Έχοντας ως πυξίδα αυτήν την επισήμανση και θέλοντας να χαρίσουμε στους αποφοίτους μας έναν αξέχαστο αποχαιρετισμό, ξεκίνησε το 2010 το περιπετειώδες μας ταξίδι στον μαγικό κόσμο της 7ης τέχνης.

 

Ένα ταξίδι με κέφι και αξέχαστες στιγμές – και όλα μετά τη δοκιμασία των πανελληνίων εξετάσεων που είχε προηγηθεί.

 

 

Με μια απλή κάμερα, λοιπόν, με μπόλικη όρεξη και πολύ υποκριτικό ταλέντο ξεκινήσαμε τη διασκευή ταινιών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, ώστε να προβληθούν στη γιορτή αποφοίτων, που γίνεται κάθε χρόνο στο τέλος του σχολικού έτους.

 

Η αναβίωση ταινιών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, με πρωταγωνιστές τους αποφοίτους της Σχολής,  χαρίζει σε όλους μοναδικές στιγμές γέλιου και συγκίνησης και αποτελεί το τελευταίο αντίο των παιδιών στη σχολική ζωή, πριν ανοίξουν τα φτερά τους στις νέες προκλήσεις που ανοίγονται μπροστά τους.

 

 

Στην πορεία, βέβαια, η όλη προσπάθεια πήρε πιο εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Στόχος έγινε να έρθουν τα παιδιά πιο κοντά στην ιδέα και στον τρόπο υλοποίησης ενός τέτοιου εγχειρήματος.

 

  • Να δουν τις δυσκολίες που κρύβει η διασκευή ενός γνωστού σεναρίου – δείχνοντας πάντα τον απαιτούμενο σεβασμό στο αυθεντικό κείμενο.
  • Να κατανοήσουν τη λογική των γωνιών λήψης μίας σκηνής, όπως πλονζέ (λήψη από πάνω προς τα κάτω), κοντρπλονζέ (λήψη από κάτω προς τα πάνω), ευθεία γωνία (λήψη στο ίδιο επίπεδο).
  • Να διακρίνουν το γενικό πλάνο (longshot) από το γκρο πλάνο (closeup).
  • Να έλθουν σε επαφή με τον χειρισμό προγραμμάτων μοντάζ, την χρήση των εφέ εικόνας και ήχου.
  • Να καταλάβουν τις υποχρεώσεις του σκηνοθέτη, την χρησιμότητα του ντεκουπάζ (σκηνοθετική προεργασία, κατά την οποία ρυθμίζεται και η παραμικρή λεπτομέρεια, όπως χωρισμός σκηνών και λήψεων, καθορισμός χώρων γυρισμάτων, ενδυμασιών, σκηνογραφικού στησίματος κτλ.).

 

Πάνω απ’ όλα, όμως, σκοπός παρέμεινε να διαπιστώσουν, για μια ακόμα φορά, πως με πνεύμα συνεργασίας και με ομαδικότητα μπορούν να «φτιάξουν» μια ταινία, που, όσο μεγαλώνουν, θα βλέπουν όλο και πιο συχνά, αναβιώνοντας τις ανέμελες στιγμές των εφηβικών τους χρόνων.