ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Η εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο έχει ως σκοπό την εξοικείωση των μαθητών με την Αγγλική γλώσσα και τη δημιουργία θετικής στάσης στην εκμάθησή της, αποτελώντας το πρώτο και πολύ σημαντικό βήμα ως προς τη μαθησιακή τους εξέλιξη στην ξένη γλώσσα κατά τα επόμενα στάδια της εκπαίδευσής τους.

Οι μαθητές του Προνηπίου και του Νηπιαγωγείου παρακολουθούν το μάθημα των Αγγλικών για 2 διδακτικές ώρες την εβδομάδα αντιστοίχως. Η διαδικασία εκμάθησης της Αγγλικής Γλώσσας εστιάζει στην κατανόηση βασικών εννοιών της καθημερινότητας στην ξένη γλώσσα, στην ανάπτυξη των ακουστικών δυνατοτήτων των μαθητών καθώς και στην προφορική χρήση της γλώσσας με σκοπό τη βασική επικοινωνία. Η θεματολογία είναι προσαρμοσμένη στο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου και στις αναπτυξιακές και ψυχο-συναισθηματικές ανάγκες της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας και στοχεύει στη δημιουργία ευχάριστων και βιωματικών εμπειριών στην Αγγλική γλώσσα. Το διδακτικό υλικό δημιουργείται με βάση τις ανάγκες των μαθητών και περιλαμβάνει τη χρήση παιχνιδιού, οπτικο-ακουστικών μέσων, μουσικής, κιναισθητικών δραστηριοτήτων, ιστοριών και δραματοποίησης, τέχνης, κατασκευών και πολιτισμικών στοιχείων μέσα σε ένα ευχάριστο και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον.

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Σκοπός της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας είναι η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών ώστε να μπορούν να επικοινωνούν σε διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Με την εκμάθηση της Αγγλικής, προάγονται οι έννοιες του εγγραμματισμού, της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας ως βασικοί άξονες γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών.

 

Α’+ Β’ τάξη (2 διδακτικές ώρες – επίπεδα Pre-Junior, Junior A)

Οι μαθητές αποκτούν την ικανότητα να καταλαβαίνουν και να χρησιμοποιούν βασικό λεξιλόγιο και εκφράσεις που σχετίζονται  με την καθημερινότητά τους. Μπορούν να επικοινωνούν και να ανταλλάσσουν απόψεις, να συστήνουν τον εαυτό τους και να ρωτούν και να απαντούν με απλό τρόπο. Το παιχνίδι, το τραγούδι και η δραματοποίηση διαλόγων αποτελεί κεντρικό άξονα της διδασκαλίας ώστε η μάθηση να επιτυγχάνεται με διασκεδαστικό τρόπο και το ενδιαφέρον των μαθητών να διατηρείται αμείωτο.

 

Γ’+Δ’ τάξη (3 διδακτικές ώρες – επίπεδα Junior A & B, Senior A)

Οι μαθητές αποκτούν μια λεπτομερέστερη γνώση της Αγγλικής γλώσσας και μέσα από μια ποικιλία αναγνωστικών κειμένων, όπως διαλόγους, αποσπάσματα ιστοσελίδων, διαφημίσεις, επιστολές ή κάρτες, παραγράφους ηλεκτρονικού  ταχυδρομείου και άρθρα, αποκτούν την ικανότητα να κατανοούν την Αγγλική γλώσσα στις βασικές  κειμενικές χρήσεις της. Με μια ποικιλία τεχνικών, όπως προτάσεις σωστού-λάθους, συμπλήρωση προτάσεων, ασκήσεις πολλαπλής επιλογής ή αντιστοίχισης, εμβαθύνουν στην κατανόηση των κειμένων και ενδυναμώνουν τις αναγνωστικές τους δεξιότητες. Οπτικό υλικό που συνοδεύει τη διδασκαλία, σε συνδυασμό με αινίγματα, quiz, λογοπαίγνια και κόμικ, ενισχύουν τη μάθηση ψυχαγωγώντας τα  παιδιά. Ο γραπτός  και προφορικός λόγος ενισχύονται ακόμη περισσότερο με τεχνικές, όπως σύνδεση λέξεων-εικόνων, συμπλήρωση συγκεκριμένων φράσεων και  καθοδηγούμενες ασκήσεις, θέτοντας τις βάσεις τόσο για τη καθημερινή συνομιλία όσο και για τη γραφή βασικών κειμένων .

 

Ε’+ Στ’ τάξη (3 διδακτικές ώρες – επίπεδα A1, A2)

Στην Ε’ και Στ’ τάξη η εμβάθυνση στην κατανόηση και τη χρήση της Αγγλικής γλώσσας φτάνει στο ανώτερο επίπεδό  της στα πλαίσια του δημοτικού. Τα κείμενα που παρουσιάζονται σε αυτές τις τάξεις στοχεύουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών με θέματα σύγχρονα που σχετίζονται με την ηλικία τους. Οι δεξιότητες ανάγνωσης, ορθογραφημένης γραφής, γραμματικής ετοιμότητας, ακουστικής κατανόησης, γραπτής και προφορικής έκφρασης καλλιεργούνται ακόμη πιο συστηματικά και οργανωμένα και με στόχο μια μεγαλύτερη αυτονομία και άνεση των μαθητών στη χρήση της γλώσσας. Επιπλέον, η διδασκαλία επιτρέπει στους μαθητές να συνδέσουν τη γνώση που αποκτούν με τη δική τους πραγματικότητα μέσω μιας βιωματικής και διαθεματικής προσέγγισης καθώς και μιας θέασης της γλώσσας στο ιστορικό και πολιτισμικό της πλαίσιο.

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των 2 τελευταίων τάξεων του δημοτικού, οι μαθητές προετοιμάζονται άρτια για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις Young Learners English ή KEY for Schools του Πανεπιστημίου του Cambridge. Για τον σκοπό αυτό, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην προσεκτική μελέτη του γνωστικού αντικειμένου, στην ενίσχυση των μαθητών και στην αξιολόγηση της προσπάθειάς τους, αλλά και στην ενδελεχή προετοιμασία τους, τόσο μέσα στη φυσική τάξη, όσο και στην ψηφιακή εκδοχή της που λειτουργεί εμπλουτιστικά μέσω της πλατφόρμας MICROSOFT TEAMS.

 

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ

Η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας στο γυμνάσιο γίνεται σε επίπεδα. Η κατάταξη των μαθητών σε αυτά γίνεται είτε μετά από τεστ κατάταξης είτε βάσει της επίσημης πιστοποίησης Cambridge Assessment English που έχουν αποκτήσει.

Αναλυτικότερα, οι μαθητές της Α΄ γυμνασίου που έχουν επίσημη πιστοποίηση Cambridge YLE (ή ΚΕΥ for Schools) κατατάσσονται βάσει του αποτελέσματος της πιστοποίησης.

Οι υπόλοιποι μαθητές περνούν τεστ κατάταξης, το οποίο αξιολογεί τις γνώσεις και την ετοιμότητά τους τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Με τον τρόπο αυτό, τα τμήματα / επίπεδα, που λειτουργούν σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, είναι ομοιογενή και λειτουργούν αποδοτικά έτσι ώστε να ενισχύεται το αίσθημα προόδου και να επιτυγχάνεται κάθε εφικτός στόχος.

Δείγμα του test αυτού μπορείτε να βρείτε εδώ.

Η σύνθεση των τμημάτων όλων των τάξεων επαναξιολογείται κι επιβεβαιώνεται στην αρχή κάθε χρονιάς διότι είναι δυνατό να έχουμε μετακινήσεις μαθητών που προοδεύουν ταχύτερα ή την εγγραφή νέων μαθητών. Αντιθέτως, η σύνθεση των τμημάτων δεν αλλάζει στη μέση της σχολικής χρονιάς ακόμη κι αν κάποιος μαθητής αποκτήσει πιστοποίηση ανωτέρου επιπέδου (εξετάσεις Δεκεμβρίου).

 

ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΝΑ ΤΑΞΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:

Τα επίπεδα που συνήθως έχουμε στην Α΄ γυμνασίου είναι Β/C (A1/Α2), C (Α2) και D Class (Β1). Αυτά καθορίζονται τόσο από την ύλη που έχουν διδαχθεί τα παιδιά τελειώνοντας το Δημοτικό όσο κι από τις πιστοποιήσεις που διαθέτουν (MOVERS, FLYERS ή KEY for Schools).

Είναι πιθανό, εάν υπάρχει ικανός αριθμός μαθητών που διαθέτουν πιστοποίηση PRELIMINARY for Schools (B1), να δημιουργηθεί και τμήμα Ε Class (ακαδημαϊκό επίπεδο B1+).

 

Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:

Στην Β΄ γυμνασίου τα παιδιά συνεχίζουν βάσει της κατάταξης στην Α΄ τάξη ή βάσει των διπλωμάτων Cambridge που έχουν αποκτήσει. Έτσι, τα επίπεδα διαμορφώνονται σε D Class (Β1) και E/FCE (B2), ενδεχομένως και Β2+ εάν υπάρχει ικανός αριθμός μαθητών με πιστοποίηση Β2 .

 

 

 

Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:

 

Στην Γ΄ γυμνασίου λειτουργούν τάξεις E/FCE (B1+/Β2) και Pre-Advanced (Β2+) για όσους μαθητές δεν απέκτησαν πιστοποίηση Β2* την περασμένη χρονιά, και ADVANCED (C1 – πρώτος χρόνος Proficiency) για τους μαθητές που έχουν πιστοποίηση Β2 (Cambridge/Michigan) .

*Μαθητές που απέκτησαν πιστοποίηση Β2 με οριακή βαθμολογία στην Β΄ Γυμνασίου, παρακολουθούν την τάξη Pre-Advanced (B2+) στην Γ’ Γυμνασίου για να υπάρξει ομαλή μετάβαση στην ήδη απαιτητική ύλη του επιπέδου Advanced.

 

ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Α΄ και Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:

Οι μαθητές διδάσκονται Αγγλικά τέσσερις ώρες την εβδομάδα στη μεσημβρινή ζώνη (Τρίτη και Πέμπτη) στις οποίες προστίθενται και οι δύο ώρες της πρωινής ζώνης, διαμορφώνοντας έτσι πρόγραμμα διδασκαλίας 6 ωρών.

 

Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:

Οι μαθητές διδάσκονται Αγγλικά τέσσερις ώρες την εβδομάδα στη μεσημβρινή ζώνη (Δευτέρα και Τετάρτη) στις οποίες προστίθενται και οι τρεις ώρες της πρωινής ζώνης, διαμορφώνοντας έτσι πρόγραμμα διδασκαλίας 7 ωρών. ‘Έτσι, οι μαθητές της Γ΄ γυμνασίου που έχουν πιστοποίηση Β2 έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν την πρώτη χρονιά προετοιμασίας τους για το Proficiency.

 

 

 

EΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τα βιβλία που διδάσκονται οι μαθητές όλων των τάξεων αντιστοιχούν στο επίπεδο του κάθε μαθητή

και είναι ίδια τόσο τις πρωινές όσο και τις μεσημβρινές ώρες.

Οι μαθητές εκτός από τη φυσική τάξη δουλεύουν και σε ψηφιακή τάξη μέσω της πλατφόρμας MICROSOFT TEAMS. Εκεί έχουν πρόσβαση σε ενισχυτικό υλικό, εκπαιδευτικά παιχνίδια, λαμβάνουν αναθέσεις εργασιών με ορισμένη προθεσμία, ανατροφοδότηση, και βλέπουν τα καθήκοντα για το επόμενο μάθημα.

Η αξιολόγηση των μαθητών μας φυσικά (δηλαδή τα ολιγόλεπτα τεστ καθώς και τα επαναληπτικά ωριαία διαγωνίσματα) βασίζεται στο υλικό αυτό που διδάσκονται ανά επίπεδο.

Τα μαθήματα Αγγλικών (πρωινής και μεσημβρινής ζώνης) διεξάγονται με φροντιστηριακό χαρακτήρα, προετοιμάζοντας άρτια τους μαθητές για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις των διπλωμάτων, τα οποία αποκτούν με πολύ υψηλά ποσοστά επιτυχίας. Στο πλαίσιο αυτής της προετοιμασίας εντάσσονται δύο επίσημες μετρήσεις που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο. Η πρώτη μέτρηση, το διαγνωστικό τεστ (screening test) λαμβάνει χώρα περί τα τέλη Νοεμβρίου και δίνει μια πρώτη εικόνα της ετοιμότητας των μαθητών τη δεδομένη στιγμή ενώ η δεύτερη μέτρηση, το επίσημο τεστ προσομοίωσης (mock exam) πραγματοποιείται πριν την περίοδο εγγραφών στις εξετάσεις των διπλωμάτων. Το τεστ προσομοίωσης διεξάγεται για τα επίπεδα B1 – C2 σε πραγματικό χρόνο εξετάσεων προκειμένου να διαπιστωθεί η ετοιμότητα των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις.

 

Στόχος του Σχολείου μας είναι οι περισσότεροι μαθητές να βρίσκονται στα επίπεδα Β2 και C1 (Advanced) ολοκληρώνοντας τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο, ή ακόμη και στο C2 (Proficiency) έως το τέλος της Α΄ Λυκείου.

Το σχολείο μας είναι πιστοποιημένο Κέντρο Cambridge Assessment English, πράγμα που σημαίνει ότι οι εξετάσεις διενεργούνται εξ ολοκλήρου στο γνώριμο χώρο του σχολείου. Επίσης, τόσο το διδακτικό προσωπικό όσο και οι μαθητές μας έχουν πλήρη και εξειδικευμένη στήριξη μέσω σεμιναρίων στην προετοιμασία τους για τις εξετάσεις των Πανεπιστημίων Cambridge και Michigan.

 

ΛΥΚΕΙΟ

Τα Αγγλικά στο Λύκειο διδάσκονται στην πρωινή ζώνη σύμφωνα με το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας. Το υλικό των σχολικών βιβλίων εμπλουτίζεται με οπτικοακουστικό υλικό, αυθεντικά κείμενα και διδασκαλία γραμματικής για τη συμμετοχή των μαθητών στις προαγωγικές εξετάσεις με Τράπεζα Θεμάτων (ΤΘΔΔ). Στη Γ΄ Λυκείου πραγματοποιείται επίσης, προετοιμασία για το Ειδικό μάθημα των Αγγλικών με μία διδακτική ώρα την εβδομάδα.

 

Τμήματα ενίσχυσης γλωσσομάθειας

Στο Λύκειο λειτουργούν απογευματινά τμήματα προετοιμασίας για την τελειοποίηση της γλώσσας κυρίως σε επίπεδο C2, PROFICIENCY, αλλά και Β2 και C1 εάν υπάρξει το ανάλογο ενδιαφέρον και ικανός αριθμός μαθητών. Έτσι δίνεται η δυνατότητα σε όσα παιδιά της Α΄ αλλά και Β΄ λυκείου το επιθυμούν να ολοκληρώνουν την προετοιμασία τους μέσα στο σχολείο χωρίς να χρειάζεται να παρακολουθούν πρόσθετα μαθήματα οπουδήποτε αλλού. Για τα τμήματα αυτά έχει ήδη αποσταλεί σχετική Δήλωση Ενδιαφέροντος.

 

 

Από την Υπεύθυνη του Αγγλικού Τμήματος Από τις Διευθύνσεις Γυμνασίου και Λυκείου