ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ


ΓΑΛΛΙΚΑ

 

 

Στο  σχολείο μας δίνεται προτεραιότητα στην εκμάθηση της Γαλλικής γλώσσας  και στην γνωριμία των μαθητών μας με το γαλλικό πολιτισμό και τη γαλλική κουλτούρα. Εντάσσεται  στο ωρολόγιο πρόγραμμα από το Νηπιαγωγείο.

 

Οι μαθητές μας αποκτούν «ένα κλειδί» που θα τους ανοίξει μελλοντικά την πόρτα των Γαλλικών και άλλων  Γαλλόφωνων Πανεπιστημίων.

 

Στο νηπιαγωγείο, τα μικρά μας εισάγονται στη νέα γλώσσα με παιγνιώδη τρόπο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες αυτής της ευαίσθητης ηλικίας.

 

Αρχίζουν να αγαπούν τη γαλλική γλώσσα, μπορούν να τραγουδήσουν, προσπαθούν να εκφραστούν στα γαλλικά  χρησιμοποιώντας εκφράσεις της καθημερινότητας.

 

Από την Α΄ ως και τη Γ΄τάξη διευρύνουμε προφορικά το λεξιλόγιο με παιχνίδι, τραγούδι και θεατροποίηση. Μαθαίνουμε γραφή και ανάγνωση και εισάγουμε τις πρώτες γραμματικές γνώσεις.

 

 

Από τη Δ΄ τάξη, οι μαθητές μας αρχίζουν να εξασκούνται σε γραπτές και προφορικές δεξιότητες σε επίπεδο Α1 prim σύμφωνα με το cadre Européen commun pour les langues.

 

Στην Ε΄ τάξη και στη ΣΤ΄ τάξη με βάση πλέον τις γραμματικές τους ικανότητες, το λεξιλόγιό τους και τις επιπλέον γραπτές και προφορικές δεξιότητες, που αποκτούν κατά τη διάρκεια της χρονιά, μπορούν όσοι το επιθυμούν, να παρουσιαστούν στις εξετάσεις των διπλωμάτων DELF A1 και Α2 junior.

 

Όλα τα παραπάνω υλοποιούνται συνδυάζοντας την παράδοση και την εμπειρία του σχολείου μας στην εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας με :

 

  • σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους
  • τεχνολογικά βοηθήματα όπως οι διαδραστικοί πίνακες και υλικό που ετοιμάζουμε για τους μαθητές μας
  • εργασίες μέσα από projects που αφορούν στη Γαλλία και στον πολιτισμό της
  • συμμετοχή με βραβεύσεις και διακρίσεις στο διαγωνισμό της Γαλλοφωνίας που διοργανώνεται από το γαλλικό Ινστιτούτο και τη γαλλική πρεσβεία στην Ελλάδα
  • αλληλογραφία και επικοινωνία με μαθητές γαλλόφωνων σχολείων ανά τον κόσμο (Καναδάς, Τυνησία, Βέλγιο, Γαλλία)
  • συμμετοχή και συνεργασία με άλλα σχολεία από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ,σε ευρωπαϊκά προγράμματα χρησιμοποιώντας σαν γλώσσα επικοινωνίας τα Γαλλικά
  • εκπαιδευτικά ταξίδια στη Γαλλία και φιλοξενία μαθητών

 

 

 

 

 

ΑΓΓΛΙΚΑ

 

Σκοπός της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας είναι η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών ώστε να μπορούν να επικοινωνούν σε διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Με την εκμάθηση της Αγγλικής, προάγονται οι έννοιες του εγγραμματισμού, της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας ως βασικοί άξονες γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών.

 

Α’+ Β’ τάξη (2 διδακτικές ώρες – επίπεδα Pre-Junior, Junior A)

Οι μαθητές αποκτούν την ικανότητα να καταλαβαίνουν και να χρησιμοποιούν βασικό λεξιλόγιο και εκφράσεις που σχετίζονται  με την καθημερινότητά τους. Μπορούν να επικοινωνούν και να ανταλλάσσουν απόψεις, να συστήνουν τον εαυτό τους και να ρωτούν και να απαντούν με απλό τρόπο. Το παιχνίδι, το τραγούδι και η δραματοποίηση διαλόγων αποτελεί κεντρικό άξονα της διδασκαλίας ώστε η μάθηση να επιτυγχάνεται με διασκεδαστικό τρόπο και το ενδιαφέρον των μαθητών να διατηρείται αμείωτο.

 

Γ’+Δ’ τάξη (3 διδακτικές ώρες – επίπεδα Junior A & B, Senior A)

Οι μαθητές αποκτούν μια λεπτομερέστερη γνώση της Αγγλικής γλώσσας και μέσα από μια ποικιλία αναγνωστικών κειμένων, όπως διαλόγους, αποσπάσματα ιστοσελίδων, διαφημίσεις, επιστολές ή κάρτες, παραγράφους ηλεκτρονικού  ταχυδρομείου και άρθρα, αποκτούν την ικανότητα να κατανοούν την Αγγλική γλώσσα στις βασικές  κειμενικές χρήσεις της. Με μια ποικιλία τεχνικών, όπως προτάσεις σωστού-λάθους, συμπλήρωση προτάσεων, ασκήσεις πολλαπλής επιλογής ή αντιστοίχισης, εμβαθύνουν στην κατανόηση των κειμένων και ενδυναμώνουν τις αναγνωστικές τους δεξιότητες. Οπτικό υλικό που συνοδεύει τη διδασκαλία, σε συνδυασμό με αινίγματα, quiz, λογοπαίγνια και κόμικ, ενισχύουν τη μάθηση ψυχαγωγώντας τα  παιδιά. Ο γραπτός  και προφορικός λόγος ενισχύονται ακόμη περισσότερο με τεχνικές, όπως σύνδεση λέξεων-εικόνων, συμπλήρωση συγκεκριμένων φράσεων και  καθοδηγούμενες ασκήσεις, θέτοντας τις βάσεις τόσο για τη καθημερινή συνομιλία όσο και για τη γραφή βασικών κειμένων .

 

Ε’+ Στ’ τάξη (3 διδακτικές ώρες – επίπεδα A1, A2)

Στην Ε’ και Στ’ τάξη η εμβάθυνση στην κατανόηση και τη χρήση της Αγγλικής γλώσσας φτάνει στο ανώτερο επίπεδό  της στα πλαίσια του δημοτικού. Τα κείμενα που παρουσιάζονται σε αυτές τις τάξεις στοχεύουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών με θέματα σύγχρονα που σχετίζονται με την ηλικία τους. Οι δεξιότητες ανάγνωσης, ορθογραφημένης γραφής, γραμματικής ετοιμότητας, ακουστικής κατανόησης, γραπτής και προφορικής έκφρασης καλλιεργούνται ακόμη πιο συστηματικά και οργανωμένα και με στόχο μια μεγαλύτερη αυτονομία και άνεση των μαθητών στη χρήση της γλώσσας. Επιπλέον, η διδασκαλία επιτρέπει στους μαθητές να συνδέσουν τη γνώση που αποκτούν με τη δική τους πραγματικότητα μέσω μιας βιωματικής και διαθεματικής προσέγγισης καθώς και μιας θέασης της γλώσσας στο ιστορικό και πολιτισμικό της πλαίσιο.

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των 2 τελευταίων τάξεων του δημοτικού, οι μαθητές προετοιμάζονται άρτια για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις Young Learners English ή KEY for Schools του Πανεπιστημίου του Cambridge. Για τον σκοπό αυτό, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην προσεκτική μελέτη του γνωστικού αντικειμένου, στην ενίσχυση των μαθητών και στην αξιολόγηση της προσπάθειάς τους, αλλά και στην ενδελεχή προετοιμασία τους, τόσο μέσα στη φυσική τάξη, όσο και στην ψηφιακή εκδοχή της που λειτουργεί εμπλουτιστικά μέσω της πλατφόρμας MICROSOFT TEAMS.